Logo ALGECO: Pamiatka nášho priemyselného dedičstva

facebook linkedin

Po vzniku spoločnosti ALGECO a vývoji modulárnych a ikonických produktov sa ALGECO France zameriava na firemný logotyp. Od svojho vzniku sa hlavná vizuálna identita značky zmenila iba nepatrne. Tu sú vysvetlenia Jérémie Fessona, spoluzakladateľa poradenskej agentúry Graphéine a kreatívneho riaditeľa parížskej pobočky.

 

Modulárna, nadčasová estetika Bauhausu

Odkiaľ pochádza inšpirácia pre logotyp ALGECO?

Logo ALGECO je priamym dedičom universalistickej geometrickej estetiky Bauhausu, slávnej nemeckej školy architektúry a umenia, ktorú založil Walter Gropius v roku 1919. Jeho štýl je minimalistický. Bauhaus učil demokratizovať dizajn a umiestňovať ho do centra každodenného života, aby bol jednoduchší a jasnejší. Študenti tejto školy sa tiež opierali o nové priemyselné výrobné metódy pre masovú produkciu.

„Modulárna, nadčasová estetika Bauhausu“ (© Ilustrácia: Graphéine)

Logo ALGECO je predovšetkým kresba... zámerne! Jeho štýl úzko súvisí s avantgardným a racionalistickým typografickým výskumom Herberta Bayera a Paula Rennera prostredníctvom jeho typografie „Futura“. Tvar abecedy je filtrovaný metodickou konštrukčnou mriežkou, v ktorej je každé písmeno získané usporiadaním tvarov základní ako kruh a obdĺžnik. Logo je teda silne naplnené inovatívnym a dokonca „graficky revolučným“ myslením tej doby.

 

Viacpodlažné prefabrikované moduly s plochou 15 m²

Aké sú silné stránky loga ALGECO?

Je to typografický blok, ktorého štýl nápisu evokuje vlajkový produkt ALGECO: prefabrikovaný modul s veľkosťou 15 m². Elementárne a základné ako kocka Lego, vyvoláva predstavu hier, stavby a prispôsobenia.

Navyše toto logo, na rozdiel od akéhokoľvek iného, ​​prenáša rozhodnú a personalizovanú modulárnu identitu, presne skonštruovanú z niekoľkých jednoduchých geometrických tvarov. Tie sú kombinované tak, aby znovu vytvorili všetky písmená názvu značky. Každé písmeno predstavuje modul ALGECO. To dáva vyniknúť „surovej“, ale zároveň „hravej“ a „svižnej“ estetike.

 

Ukážka, že písmeno C je základným modulom pre kreslenie každého písmena

„Zvýraznenie modulárneho charakteru loga ALGECO. Rozobraním tvarov písmen zistíme, že písmeno C je základným modulom pre kreslenie každého písmena.“ © (Ilustrácia: Graphéine)

Tento vlastný znak patrí iba spoločnosti ALGECO. Zatiaľ čo Nike používa svoj emblém „Swoosh“ na doplnenie oznámenia svojej značky, ALGECO hovorí všetko „jednoduchým“ formátovaním svojho mena.

Dobré logo je predovšetkým forma, ktorá pretrvá v čase. Vyznačuje sa aj výraznou estetikou.

Logo Duna a logo NASA

„Modulárny typografický štýl sa vracia s logom ďalšej hollywoodskej adaptácie sci-fi románu Franka Herberta „Duna“ (napísaného v roku 1965). Logo používa podobný základný modul v „jednoduchom“ prevedení. Všimnite si, že slávne logo NASA s „červom“ má tiež kvázimodulárnu štruktúru, ktorá mu dodáva experimentálny a futuristický štýl.“ ©

V tomto zmysle sme v súčasnosti svedkami „renesancie“ logotypov navrhnutých v 70. rokoch. Tie dočasne vymizli v roku 2010, keď digitálne technológie hlboko premenili ekonomiku a spotrebiteľské návyky. Tento fenomén zosilnel len nedávno po vlne „blandingu“, kedy sa zdalo, že mnoho značiek stratilo svoju dušu zmenou odvážneho historického logotypu na jednotný typografický štýl.

 

 

Pracovník s reflexnou vestou s logom ALGECO

Spoločnosť ALGECO sa teda stala viac než len názvom, a to aj vďaka svojmu logu?

Presne tak! Podobne ako „Kleenex“ alebo „Frigidaire“ sa značka ALGECO v ľudovom slovníku mylne používa ako bežné označenie pre modulárnu konštrukciu. Nezriedka možno počuť, že sa v súvislosti s konkurenčnou značkou povie „ALGECO“ - čo by malo byť úplne zakázané, pretože ALGECO je registrovaná ochranná známka.

Zachovanie loga ALGECO tiež zlepšuje históriu spoločnosti a chráni nadčasovosť značky. Spoločnosti Reebok, Kodak, NASA a v poslednej dobe aj Burger King podnietili znovuobjavenie „osvieženej“ verzie svojho loga zo 70. rokov. To dokazuje, že logo je impozantným dedičstvom značky, ktoré je schopné pretrvať veky, pokiaľ ho výrobky a služby „nasledujú“. Ukazuje to tiež, že existuje riziko slepej túžby podľahnúť módnym mocnostiam, najmä keď už existuje silná známosť, a teda silné emocionálne spojenie medzi logom a jeho publikom. Logo môže byť objektom nevyčísliteľnej hodnoty, ktoré si zaslúži, aby sa s ním zaobchádzalo s maximálnou úctou bez toho, aby došlo k narušeniu vzťahu.

 

Ikonické logo ALGECO na modrom a čiernom tričku

ALGECO, ikonické logo

To je príbeh loga ALGECO, iste ikonického, rozpoznateľného na prvý pohľad. Jeho pôsobivý, futuristický a nekompromisný dizajn evokuje silnú predstavivosť v súlade so záujmami nášho stále mobilnejšieho a prepojenejšieho životného štýlu.

Áno, logo ALGECO je oveľa viac než len grafický objekt: je to pamiatka nášho priemyselného dedičstva.

 

Jérémie Fesson

Ďakujeme Jérémie Fessonovi za jeho vycibrenú analýzu tohto loga, na ktoré sme takí hrdí. Využite príležitosť a objavte agentúru Graphéine, ktorá stojí na čele identity značky.

 

ALGECO Service Dame

Máte projekt alebo sa chcete dozvedieť viac o našich riešeniach?

Naši odborníci Vám sú k dispozícii od pondelka do piatka, vždy od 8:00 - 17.00 hod.
 

Zavoláme Vám späť

Náš SERVIS 360°

Vybavenie - balíčky


  • Nábytok
  • Kuchynky
  • Sanitárne doplnky

Technika - balíčky


  • Siete
  • Komunikácia
  • Klimatizačná technika

Bezpečnosť - balíčky


  • Požiarna bezpečnosť
  • Bezpečnostná technika
  • Poistenie
  • Údržba